Автор Тема: Как да познаем добрият ДИЗЕЛ  (Прочетена 162237 пъти)

Неактивен Garincha

  • почти фен
  • **
  • Публикации: 151
  • Варна
  • Espace II 2.1 dT J8S 1994
Как да познаем добрият ДИЗЕЛ
« -: 31 Март 2006, 18:11 »
Това е пейстнато от форума на АБВ, а преди това е взето от форума на Фолксваген. Писал го е някой си инж. Йовчев от Варна.

Има доста интересни неща, дано е полезно някому.



А сега по специалността ми-двигателите с вътрешно горене.Ще ви дам няколко съвета, които ще ви помогнат при покупката на дизелов автомобил:
1.Дизел се купува през зимата.Ако при -10 градуса и студен двигател се опита стартиране-всичко става ясно за конкретният автомобил.Добрият двигател ще запали само с един подгрев от накалните свещи /едно изгасяне на лампата за накала на арматурното табло/.При това без да се мъчи и хърка продължително време.Добрият дизел пали като бензинов мотор.
2.При току що стартиран студен двигател извадете щеката за маслото-от тръбичката не трябва да духа въздух или да излизат изгорели газове.Ако се появят маслени пръски-двигателят е издухан.Добрият дизел няма картерно налягане-не духа през тръбичката за щеката.
3.Развийте тапата за наливане на масло в двигателя при работещ горещ двигател.Излизането на изгорели газове и пръски масло от там е признак за недобър двигател.
4.Слушайте работата на двигателя.Добрият дизел работи стегнато, равномерно, без да мени обороти и без странични шумове-хъркане, стържене, виене, периодично скърцане, чаткане и др.Работата на добрият дизел може да се оприличи с музика-не трябва да дразни ухото.
5.Погледнете изгорелите газове излизащи от ауспуха-те са най-добрият тестер за годността на двигателя.Добрият дизел има труднозабележими газове-безцветни.Белият пушек е признак за вода в цилиндрите-дали ще е спукан блок, глава или издухана гарнитура е отделен въпрос.Сивият пушек с тежък маслен мирис е на изгоряло масло-това е признак за износен двигател.Дайте газ и задръжте на около 2000 оборота.Нормално е колата в началото да припуши черен дим.Това е особено характерно за дизелите на Форд, защото са с щифтови дюзи и вихрови камери за смесообразуване.Проблем е ако след 2-3 секунди от установяване на оборотите на 2000 черният пушек не се изчисти, а продължи да излиза от ауспуха.Това е гаранция за лошо изгаряне на нафтата.Проблемът е или избягала центровка, коксувал разпръсквач /т.нар."пикаеща дюза"/, омекнали пружини на дюзите, но може и да се корени и в горивната помпа, което е твърде лош вариант.Специално френските дизели не припушват дори при рязко подаване на газ, поради радиално-лъчевите си дюзи и по-финото смесообразуване от директното впръскване.
6.Вземете лист хартия /примерно парче вестник или лист от тетрадка/.При запален двигател поставете листа върху отвора на ауспуха, така че изгорелите газове да го огъват при излизането си.Накарайте някой да подаде рязко газ и да пусне веднага педала.Листът първоначално ще се огъне под напора на газовете.Ако след отпускане на газта и при падането на оборотите на двигателя листа се засмуче от ауспуха имате гарантирано неплътни изпускателни клапани.
7.Отворете казанчето за антифриз при работещ двигател.Накарайте някой да подаде газ и да задържи около 2500 оборота.Ако от охладителната течност в казанчето започнат да излизат мехурчета с газ-имате издухана гарнитура.
8.При работещ двигател огледайте ремъчните шайби.Не трябва да имат радиално и аксиално биене при въртене.Това се забелязва сравнително лесно.
9.Изкарайте маслената щека и огледайте цвета на маслото.Дори и 20 километра след смяната маслото на дизела е катранено черно на цвят.Наличието на бяла емулсия е гаранция за вода в маслото.Всякакъв друг цвят масло освен черно е съмнителен фактор за наличие на присадка.
10.Вземете парченце стъкло и вълнено парцалче.Поставете върху стъкълцето капка масло от щеката и разтриите с парцалчето.Ако стъклото се надере-имате присадка в маслото.
11.Запалете двигателя и го оставете на празен ход.Просто следете вибрациите.Скачащият или тресящият дизел е неизправен.Тресенето може да се дължи на ниски регулирани обороти, но това е малко вероятна причина.Версията, че дизелът тресе и вибрира по принцип е мит.Може да е било така с прототипа на Рудолф Дизел, но не и със съвременен двигател.Моторът трябва да има спокоен, равномерен ход.Почти като бензинов агрегат.Завишената в сравнение с бензина вибрация идва от по-твърдата работа, на която принципно е основан този двигател.
12.Качете на канал колата и огледайте картера на двигателя за удари.Проверете за течове на масло при работещ двигател.Знайте, че най-трудно се отстранява теч между скоростната кутия и двигателя-смяната на виновната семеринга е доста трудоемка и изисква демонтаж на кутията.
13.Оставете колата на наклон за изкачване.Опитайте се да тръгнете без да подавате газ.Добрият дизел потегля по баир и се движи без нужда от допълнително натискане на газта на първа предавка с минимум двама човека вътре.Ако двигателят загася при това изпитание значи не струва.За сведение моя Форд катери без газ доста стръмни баири по черен път.
14.Изпробвайте колата на рязко ускорение.Дизелът трябва да изтегля равномерно с подчертана тяга при ниски обороти.Следете за поява на вибрации при ускорението.Ако установите такива причинени от мотора, не купувайте колата.Има проблем с горивната апаратура или по някаква причина се е изместил резонансния толеранс на двигателя-имах такъв случай наскоро.
15.Едва след като преминете всички указани процедури можете да закарате колата за тест в дизел-сервиз
Тестването на двигателя в дизел-сервиз не е нито скъпа, нито трудоемка, нито опасна процедура.Диагностиката струва тук във Варна 15 лева.Предполагам, че и в София или в друг град няма да е по-скъпа.Тя включва замер на компресиятана мотора, тест на дюзите, тест на горивната помпа и тест на накалните свещи.Хората там са специалисти и ще ви кажат какво точно му има на мотора и заслужава ли си парите.От мен знайте само, че няма начин всички цилиндри на един двигател втора употреба да дадат еднаква компресия.Важното е всеки по отделно да даде стойност не по-малка от средната между максималната и минималната указани от завода производител.Това е така заради ред причини-неравномерност на охлаждането, нагар или неплътни клапани и др.Всеки производител дава граничните стойности при нов и при износен за основен ремонт двигател.За Форд и 1900 кубиковите френски дизели /Пежо 405, Рено 19 и Ситроен ZX и др./ тези стойности са около 34-36 максимум и 24-26 минимум.Ориентировъчно двигател с 30 бара и повече компресия е добър и си заслужава.
Ако изпълните всички описани от мен процедури вероятността да ви метне някой мошеник се снишава значително.Все пак гаранция няма.Единственият сигурен метод за диагностика е да се разглоби двигателя и да се дефектира покомпонетно чрез микрометрични измервания.Това обаче никой няма да ви позволи да направите.В цялата работа има и известна доза късмет.Но то при всичко от живота е така.Въпроса с присадките е доста болен.Те се откриват много трудно и почти невъзможно без лабораторен анализ.Има два вида присадки-които се натрупват по износените части и които повишават вискозитета на смазващото масло.Първите се откриват много трудно.Все пак методът със стъкълцето и вълнения парцал открива повечето, защото съдържат твърди абразивни частици.Вторият тип се откриват лесно при студено време.Те сгъстяват маслото и си личи като се извади щеката на студен двигател-маслото е гъсто като пчелен мед.Освен това двигателят с тази присадка се развърта трудно при палене.Дори и зимата добрият дизел с хубаво и чисто масло трябва да се развърта енергично и без трудност при палене.
Толкова мога да кажа засега.Надявам се, че ще ви е полезно това, което написах.
Кара Рено Еспас 2.1 турбо дизел с 100% слънчогледово олио с устройство SASOLIO - вече 50'000 км без проблем

Неактивен bustar

  • майстор
  • *****
  • Публикации: 1 549
  • София
  • Octavia II TDI, Clio II
    • http://bustar.data.bg
Как да познаем добрият ДИЗЕЛ
« Отговор #1 -: 01 Април 2006, 00:58 »
Изключително полезна статия :D
Само искам да кажа, че и моят дизел зимата докато загрее пушеше бяло, което си е нормално
Renault Clio Symbol, Fidji, 1.5 dCi, 67 коня и едно магаре!
Skoda Octavia 2008, 2.0 TDI  [/url]

Неактивен doc

  • почти фен
  • **
  • Публикации: 129
  • СОФИЯ
  • Renault Laguna
Как да познаем добрият ДИЗЕЛ
« Отговор #2 -: 03 Май 2006, 22:14 »
якоооо!!! браво!!!
дай нещо подобно и за бензиновите двигатели!!! ако може на пощата ми! успех ти желая и жалко че не си в софия да ти намеря клиенти ако си в сервиз разбира се!
dr_laguniste

Неактивен ivvn

  • фен
  • ***
  • Публикации: 346
  • Варна
  • Renault 19
Как да познаем добрият ДИЗЕЛ
« Отговор #3 -: 04 Май 2006, 14:37 »
"3.Развийте тапата за наливане на масло в двигателя при работещ горещ двигател.Излизането на изгорели газове и пръски масло от там е признак за недобър двигател. "

Коментар за Р19 Д
Зимата ще излиза дим при загрял двигател поради разликата в температурите,и пръски ще има защото разпределителния вал е на см от капачката.
Renault 19 1.9D Beverly
F8Q732C018387

Неактивен ml@den

  • разбирач
  • *****
  • Публикации: 1 470
  • Рс
  • Scenic I 1.6 16V, 5 GT turbo, MEGANE Grandtour
Как да познаем добрият ДИЗЕЛ
« Отговор #4 -: 18 Май 2006, 19:21 »
Тръгнаг да издирвам инж.Йовчев и се оказа че е писал тез неща във форума на http://avtomobili.info/ който неработи в момента. Попаднах само на продължение:

Цитат
Добра идея, колега Марк Антоний!Много сполучлив избор.За всички, които ме питаха какви са предпочитанията ми за производителите на дизели по народности, ето и моето скромно мнение:
1.Номер едно в света за мен е дизеловият мотор на Мерцедес.Това е машина времени.Толкова здрав, безавариен и дълговечен двигател просто няма друг.За хора от моята черга най-добрия вариант е да се купи някоя 190-ка на Мерцедес с 2000 кубиков дизелов мотор.Това наистина е класика.
2.Номер две са моторите на малките жълти хора, които обикновено нищо ново не измислят, но крадат разработките на останалите и ги правят пет пъти по-добре от тях.Говоря за японските мотори.Най-добрия японски дизел според мен е 1,8 литровият на Митсубиши.Но това е по-скоро пристрастие.Който и японски агрегат да вземете няма да сбъркате.Качеството им е безкомпромисно.
3.Номер три-френските дизели.Оказва се, че освен да снимат филми за канал XXL, французите могат и да правят добри дизели.Там съм еднозначно фен на Пежо-те останалите френски фирми вземат мотори от тях на практика.Като качество на двигателите се доближават до жълтурчетата.Най-сполучливият им мотор е 1,9 литровият атмосферен агрегат.Новите им "comon rail" нещо не са толкоз качествени обаче.Общо взето навлизането на компютрите в управлението на моторите скъси живота на автомобилите.До 5 годишни колите се държат добре, но над тази възраст-само проблеми с електрониката.
4.Номер 4-останалите немски производители начело с БМВ и Ауди.Въпреки, че ги поставям едва четвърти напрактика ги препоръчвам.Основно заради качествата на целите автомобили като цяло.Добри са и дизелите на Форд, Фолксваген, Опел.Общо взето лошо няма.Малко са по-шумни и пушещи, но иначе са много здрави мотори.Сигурни са, защото са с проста конструкция.Вече знаете, че лично аз съм заложил на 1,6 фордски дизел от 1988 година.Много съм доволен от мотора-просто съм възхитен.Вярно, че е шумен и придимява малко повече, но иначе е безотказен.Освен това има най-голямо междуцилиндрово разстояние, което го прави много устойчив на претоварвания по топлина и якостни пренапрежения.
5.Номер 5-италианските мотори.Получих питане защо дизелите на Фиат са толкова скапани.Ами не са скапани.Просто до 92-93 година италианските автомобилостроители не обръщаха достатъчно внимание на качествения контрол на своята продукция.В резултат на 10 двигателя 7 бяха боклук още от завода производител и 3 бяха много добри екземпляри.Нещо като нашите Перкинс.Уж са английски мотори, уж са много добри, ама пипне ли ги Ганьо Балкански и реномето им отива по дяволите.Имам колеги, които са работили във варненското ВАМО и са сглобявали Перкинси.Като ми разказват какви са ги дялкали направо ми се изправя косата.Иначе след 93 година нещата при италианците добиха добър вид.Една Ланчиа Дедра 2,0 турбо дизел от 95 година не е изобщо лош автомобил.
Ç'est parti!

Неактивен Миро07

  • майстор
  • *****
  • Публикации: 5 896
  • Стара Загора
  • Сценик II 1,5 dCI
Как да познаем добрият ДИЗЕЛ
« Отговор #5 -: 18 Май 2006, 19:42 »
Ммммдаааа този човек инж.Йовчев май нещо много субективно се изказва. За дизелите на Мерцедес няма да коментирам, то се знае че колата е висок клас и слаби страни са недопустими. Но да продължим най големия производител на дизелови двигатели в света е ПСА - Пежо-Ситроен-Автомобили. Негови двигатели се вграждат в моделите на Форд, Мазда,Сузуки,Ягуар(новите модели). Относно Мицубишито до колкото знам На Каризмата дизеловия мотор е от Рено. До преди няколко години (около преди 7-8 години) имаше вражда между Рено и ПСА относно ползването на НОУ ХАУ при проектирането и изработката на двигатели. Така че да се вземат мотори един от друг е немислимо.

Неактивен chaveto

  • майстор
  • *****
  • Публикации: 3 305
  • Skoda Superb 3 4x4 DSG
Как да познаем добрият ДИЗЕЛ
« Отговор #6 -: 08 Септември 2006, 21:11 »
Само да кажа, че белият пушек може да е не изгоряла нафта колега.
Няма мотор които да няма картерно налягане
По натам не съм чел защото сигорно е пълно с бисери

Неактивен kondor

  • разбирач
  • *****
  • Публикации: 1 227
  • Пловдив
  • Renault - 5 / ZX 1.9td
Как да познаем добрият ДИЗЕЛ
« Отговор #7 -: 12 Октомври 2006, 10:24 »
Леле мале!!! Този пич ако е инженер си късам дипломата. То бивало простотии от сорта на "гаражен маистор" ама чак пък толкоз ??? :shock:  :shock:  :shock:
Като ще купувате дизел изчакаите до зимата ,ама да падне един сняг до кръста и температурите до -27 и тичаите .Четиринадесет точки простотии и петнаиста точка отивате на диагностика за да дадете 15 лв. ??? Може ли да ви дам една сметка и да ги привеждате там? :D
 За точка по точка да го обсъждам /глупостите/ нямам време ,но ако се наложи ще го направя. В общи линии нещата ми звучат така :
1. Ако ви капне на главата нещо то най-вероятно ще вали /трябва да сте на открито/, но има и теория че ангелчетата си пишкат - което обаче е малко вероятно, ама знае ли човек.............бля,бля бля.
О едвам се здържам!!! Гаринча , душицо , разбирам те - браво, ама може ли да си проверяваш източниците ????!!!!!!!!!!!!!
За втората публикация -просто затвърди мнението ми ! Пичове ,не всеки които е с някаква титла,прошарена глава и говори бавно и авторитетно е задължително авторитет,специалист и ги разбира нещата !!! :lol:  :D  :lol:
http://www.renault-bg.com/smf/index.php?topic=60055.0
 Хубавите хора сме на изчезване! Пазете ни, Ние сме ваши!

Неактивен lubo

  • почти фен
  • **
  • Публикации: 143
  • София
  • Laguna 2 1.9 dci
Как да познаем добрият ДИЗЕЛ
« Отговор #8 -: 12 Октомври 2006, 12:22 »
Що ........ пича като цяло има доста идеи за дизелите........само дето тея статии ще ги забравя до 5 минути и определено няма и да си помисля за тях,ако тръгна да взимам дизел :D  :D  :D

Имах едно време един даскал по ДВГ.Човека беше много учен(две висшета в Москва и Братислава) супер се впрягаше в дискусиите и определено много приличаше по идеи на горепосочения иНЖ.Само дето двигателя 1200 на жигула и Перкинса му бяха критерия за ноУхаУ.

Неактивен kondor

  • разбирач
  • *****
  • Публикации: 1 227
  • Пловдив
  • Renault - 5 / ZX 1.9td
Как да познаем добрият ДИЗЕЛ
« Отговор #9 -: 18 Октомври 2006, 13:57 »
Именно , Любе!!!
http://www.renault-bg.com/smf/index.php?topic=60055.0
 Хубавите хора сме на изчезване! Пазете ни, Ние сме ваши!

Неактивен hronos

  • начинаещ
  • *
  • Публикации: 6
  • София
Re: Как да познаем добрият ДИЗЕЛ
« Отговор #10 -: 23 Август 2007, 01:41 »
Информацийка за феновете на Diesel-a.
Сайт и форум посветени дизеловите автомобили и технологии.
www.dieselbg.com 

Дано съм бил полезен!

Относно темата, по полевите методи за разпознаване на износването на даден двигател, до преди години вършеха работа безупречно но със навлизането на авангардни технологии има доста начини да бъде добре прикрито реалното състояние на двигател.
Като се започне от свързването на определени индикаторни лампи и датчици не кадето им е местото, интервенция на запалването, повишаване на налягането на турбокомпресора и не на последно место горивните и маслени добавки.Има вече доста химии които вършат чудеса за определен пробег.
Не е задължително да има повишено картерно налягане един двигател за да се счита за износен.Може да е и налягането в картера да се прикрива през различните системи за допълнително доизгаряне на изгорелите газове.
« Последна редакция: 23 Август 2007, 01:48 от hronos »

Неактивен bastyna

  • фен
  • ***
  • Публикации: 324
  • Бургас
  • Laguna 1.9Dti FairWay99г.
Re: Как да познаем добрият ДИЗЕЛ
« Отговор #11 -: 27 Ноември 2007, 05:39 »
Ами аз пък мисля ,че човека е прав до някъде - поне от техническа гледна точка. Въпросът е малко спорен и според мен, но като цяло за да познаем добрия дизел наистина трябва да се съобразим с казаното по горе.
Този инж. или който и да е!? е от старата генерация майстори и е с малко по различно мислене , но за мен всичко изброено не е грешно особенно при купуването на кола нов внос.
Поздрави. :)
Рено Лагуна 99" 1.9 Dti FairWay - невероятен кораб. :)

Неактивен stefan angelov

  • любител
  • *
  • Публикации: 61
  • софия овча купел
  • megan2
Re: Как да познаем добрият ДИЗЕЛ
« Отговор #12 -: 28 Ноември 2007, 20:16 »

Как да познаем добрия инж.-не се изказва неподготвен
« Последна редакция: 01 Октомври 2013, 19:48 от stefan angelov »

Неактивен NightEyes

  • любител
  • *
  • Публикации: 79
  • Varna
  • Dacia LOGAN
Re: Как да познаем добрият ДИЗЕЛ
« Отговор #13 -: 21 Януари 2008, 20:50 »
Ммммдаааа този човек инж.Йовчев май нещо много субективно се изказва. За дизелите на Мерцедес няма да коментирам, то се знае че колата е висок клас и слаби страни са недопустими. Но да продължим най големия производител на дизелови двигатели в света е ПСА - Пежо-Ситроен-Автомобили. Негови двигатели се вграждат в моделите на Форд, Мазда,Сузуки,Ягуар(новите модели). Относно Мицубишито до колкото знам На Каризмата дизеловия мотор е от Рено. До преди няколко години (около преди 7-8 години) имаше вражда между Рено и ПСА относно ползването на НОУ ХАУ при проектирането и изработката на двигатели. Така че да се вземат мотори един от друг е немислимо.

Колега Миро, японското си е японско и само МЕРЦЕДЕС е пред тях, в съвременния свят мойе би ве4е пове4е като име, но да не задълбаваме. Класацията на инженера е уникално правилна ;)
Only DIESEL!!!!

Неактивен NightEyes

  • любител
  • *
  • Публикации: 79
  • Varna
  • Dacia LOGAN
Re: Как да познаем добрият ДИЗЕЛ
« Отговор #14 -: 21 Януари 2008, 20:52 »
Леле мале!!! Този пич ако е инженер си късам дипломата. То бивало простотии от сорта на "гаражен маистор" ама чак пък толкоз ??? :shock:  :shock:  :shock:
Като ще купувате дизел изчакаите до зимата ,ама да падне един сняг до кръста и температурите до -27 и тичаите .Четиринадесет точки простотии и петнаиста точка отивате на диагностика за да дадете 15 лв. ??? Може ли да ви дам една сметка и да ги привеждате там? :D
 За точка по точка да го обсъждам /глупостите/ нямам време ,но ако се наложи ще го направя. В общи линии нещата ми звучат така :
1. Ако ви капне на главата нещо то най-вероятно ще вали /трябва да сте на открито/, но има и теория че ангелчетата си пишкат - което обаче е малко вероятно, ама знае ли човек.............бля,бля бля.
О едвам се здържам!!! Гаринча , душицо , разбирам те - браво, ама може ли да си проверяваш източниците ????!!!!!!!!!!!!!
За втората публикация -просто затвърди мнението ми ! Пичове ,не всеки които е с някаква титла,прошарена глава и говори бавно и авторитетно е задължително авторитет,специалист и ги разбира нещата !!! :lol:  :D  :lol:

Никога не е късно да се изложиш, а ти КУОТЕ го правиш доста успешно ;D
Only DIESEL!!!!